Протягом тижня уроки зарубіжної літератури в 9А класі були присвячені гендерним питанням – вивчалася п’єса Б. Шоу “Пігмаліон”: “Гендерна рівність -жіноче питання”, вчителька Рябова Марина Юріївна. Тема уроку: динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
Наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. змінюється статус драми, вона перестає бути тільки джерелом насолоди й розваги для публіки. Драматурги-новатори роблять драму серйозним жанром, що вимагає розумових і творчих зусиль. Театр став «інтелектуальним», «дискусійним». «Нова драма» порушує важливі соціальні, морально-етичні проблеми, часто такі, що у звичайному житті приховувались або замовчувались, наприклад, жіноче питання.
Так в реалістичній соціально-психологічній комедії Б. Шоу «Пігмаліон» були висвітлені актуальні проблеми: соціальна нерівність людей, бідність, самореалізація жінки, мова і мовлення в житті людини, вдосконалення власного мовлення.
У творі драматург утверджує декілька важливих ідей: про природну рівність людей і їхню класову нерівність, про талановитість людей з народу, про можливість подолання соціальної прірви через прищеплення мовленнєвої культури, про неприпустимість будь-яких експериментів над людиною.
Ідея п’єси “Пігмаліон” полягає в тому, що навіть бідна і неосвічена людина може стати культурною і прекрасною, якщо буде трудитися!
Квіткарка: “Бажаю стати продавщицею у квітковому магазині, щоб не стирчать із кошиком на розі Тотнем-Корт-роуд. Але ж мене туди не візьмуть, поки я не навчуся балакать по-панському. А він же сказав, що міг би навчити мене. Ну, ось я і прийшла, і ладна платить йому, нічого не випрошую, а він: викину! — наче я покидьок”.
Уроки були насичені цікавими ваправами, дискусіями, “перевтіленнями” «Інтер’єр кімнатчини квіткарки Елайзи», «Перетворення «обшарпанки на герцогиню».
