Сучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від учителя новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів. Важлива роль у фаховому зростанні педагога, безперечно, належить організації методичної роботи в школі. Саме від цілісної системи взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду, залежить рівень підвищення фахової майстерності та розвиток творчого потенціалу кожного педагога зокрема і всього педагогічного колективу, та як наслідок – підвищення ефективності навчально-виховного процесу. З метою підвищення ефективності функціонування системи науково – методичної роботи в школі адміністрацією при визначенні основних напрямків діяльності педагогічного колективу враховувалися вимоги, які випливають з об’єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:
- практична спрямованість;
- науковість;
- конкретність;
- систематичність та системність;
- оперативність;
- оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.
Планування методичної роботи відбувається на діагностико-корекційній основі й було спрямовано на вирішення головних завдань:
- поглиблення, переосмислення, переорієнтація, трансформація раніше одержаних філософсько-педагогічних знань відповідно до концептуальних основ та принципів розвитку національної системи освіти, створення інноваційної освітньої системи;
- вивчення теорії й методики навчання і виховання, психології, досягнень науки з певного фахового напрямку, оволодіння сучасною методологією;
- упровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового досвіду, сучасних педагогічних технологій;
- систематичне інформування педагогів про нові орієнтації щодо змісту й методики навчання й виховання, вивчення державно-нормативних документів про освіту;
- вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчителів;
- вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого- педагогічної науки;
- глибоке осмислення керівниками методичних об’єднань, творчих об’єднань учителів завдань, змісту, структури та організаційних основ реалізації вимог програм, посібників;
- вивчення стану рівня якості навчальних досягнень учнів, виявлення основних труднощів під час засвоєння програмового матеріалу;
- сприяння виробленню у педагогів бажань і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;
- активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою та експериментальною роботою;
- створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних програм для викладання спецкурсів і факультативів;
- допомога у творчій розробці навчальних планів, програм з певного фахового напряму.
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами в системі неперервної педагогічної освіти здійснюється відповідно до обласних і міських цільових програм:
- Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу у навчально-виховний процес
- Профілізація старшої школи
- Робота з обдарованою молоддю
- Дистанційна освіта
- Розвитку і функціонування української мови
Діяльність педагогів школи перш за все спрямована на реалізацію головної науково-методичної проблеми «Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій, проведення моніторингових досліджень, підвищення педагогічної майстерності вчителів, забезпечення умов для реалізації їх творчого потенціалу» та основних задач. Ефективній реалізації яких сприяє оптимальна організаційно – функціональна структура методичної роботи. Важливою її складовою є методична рада школи. Саме цей орган керує процесом впровадження ідей реформування освіти, реалізації завдань науково-методичної проблеми закладу. Серед завдань методичної ради є здійснення контролю за реалізацією освітньо-виховних програм, вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду. Методична робота з педагогічними працівниками реалізується в основному через традиційні колективні (масові, групові) та індивідуальні форми діяльності.
Основною організаційною формою колективної (групової) методичної роботи залишаються методичні комісії, головною функцією яких є ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку загальної середньої та спеціальної освіти, досягненнями вітчизняної та зарубіжної науки, перспективним педагогічним досвідом.