Сучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від учителя новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів. Важлива роль у фаховому зростанні педагога, безперечно, належить організації методичної роботи в школі. Саме від цілісної системи взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду, залежить рівень підвищення фахової майстерності та розвиток творчого потенціалу кожного педагога зокрема і всього педагогічного колективу, та як наслідок – підвищення ефективності навчально-виховного процесу. З метою підвищення ефективності функціонування системи науково – методичної роботи в школі адміністрацією при визначенні основних напрямків діяльності педагогічного колективу враховувалися вимоги, які випливають з об’єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:

  • практична спрямованість;
  • науковість;
  • конкретність;
  • систематичність та системність;
  • оперативність;
  • оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.

Планування методичної роботи відбувається на діагностико-корекційній основі й було спрямовано на вирішення головних завдань:

  • поглиблення, переосмислення, переорієнтація, трансформація рані­ше одержаних філософсько-педагогічних знань відповідно до концеп­туальних основ та принципів розвитку національної системи освіти, створення інноваційної освітньої системи;
  • вивчення теорії й методики навчання і виховання, психології, досягнень науки з певного фахового напрямку, оволодін­ня сучасною методологією;
  • упровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового досвіду, сучасних педагогічних технологій;
  • систематичне інформування педагогів про нові орієнтації щодо зміс­ту й методики навчання й виховання, вивчення державно-норматив­них документів про освіту;
  • вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчите­лів;
  • вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого- педагогічної науки;
  • глибоке осмислення керівниками методичних об’єднань, творчих об’єд­нань учителів завдань, змісту, структури та організаційних основ реалізації вимог програм, посібників;
  • вивчення стану рівня якості навчальних досягнень учнів, виявлення основних труднощів під час засвоєння програмового матеріалу;
  • сприяння виробленню у педагогів бажань і навичок са­мостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфіка­ції й удосконалення педагогічної майстерності;
  • активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, фор­мування в них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослід­ницькою та експериментальною роботою;
  • створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних програм для викладання спецкурсів і факультативів;
  • допомога у творчій розробці навчальних планів, програм з певного фа­хового напряму.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами в системі неперервної педагогічної освіти здійснюється відповідно до обласних і міських цільових програм:

  • Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу у навчально-виховний процес
  • Профілізація старшої школи
  • Робота з обдарованою молоддю
  • Дистанційна освіта
  • Розвитку і функціонування української мови

Діяльність педагогів школи перш за все спрямована на реалізацію головної науково-методичної проблеми «Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження освітніх інноваційних технологій, проведення моніторингових досліджень, підвищення педагогічної майстерності вчителів, забезпечення умов для реалізації їх творчого потенціалу» та основних задач. Ефективній реалізації яких сприяє оптимальна організаційно – функціональна структура методичної роботи. Важливою її складовою є методична рада школи. Саме цей орган керує процесом впровадження ідей реформування освіти, реалізації завдань науково-методичної проблеми закладу. Серед завдань методичної ради є здійснення контролю за реалізацією освітньо-виховних програм, вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду. Методична робота з педагогічними працівниками реалізується в основному через традиційні колективні (масові, групові) та індивідуальні форми діяльності.

Основною організаційною формою колективної (групової) методичної роботи залишаються методичні комісії, головною функцією яких є ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку загальної середньої та спеціальної освіти, досягненнями вітчизняної та зарубіжної науки, перспективним педагогічним досвідом.